Thursday, May 8, 2014

Melayu di VIETNAM

Kali pertama aku menjejaki ke negara VIETNAM pada tahun 2004.

Dari Pnom Penh CAMBODIA,aku menaiki bas ke bandar Ho Chin Minh VIETNAM.Tiket RM40 masa itu.

Sampai sahaja ke bandar Ho Chin Minh,aku mencari peta  dan menukar mata wang Dong

Masa tu RM1 dapat 4000 Dong...





Perut lapar,aku mencari Mat Motor .Sepatah dua patah Inggeris sahaja dia boleh cakap...







Dia bawa aku ke sebuah restoran ada tanda HALAL

"Visa accepted here"




 

Maak aih..ni mesti mahal giler....


Aku pun cakap aku nak gerai halal yang murah....

Mat Motor pun bawa ke sebuah gerai makanan Islam di sebelah masjid.

Aku pun melantak nasi lauk daging dan air coke...









lepas makan hingga kenyang ,aku pn melepak di masjid berehat....






No comments:

Post a Comment